בית חולים פסיכיאטרי

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בית חולים פסיכיאטריבית חולים פסיכיאטרי הוא בית חולים המתמחה בטיפול בהפרעות נפשיות חמורות כמו דיכאון וסכיזופרניה.

בתי החולים המודרניים החליפו מוסדות למשוגעים שהיו קיימים בעבר הרחוק, ובהם רווחו שיטות אלימות של טיפול בחולים. לאורך השנים, ככל שנושא הפרעות נפשיות נכנס למודעות הקולקטיבית בצורה משמעותית יותר, חל שינוי במוסדות המטפלים בהפרעות נפשיות והם נותנים כיום טיפול הומאני המשלב טיפול תרופתי ופסיכולוגי ושם דגש על רווחת המטופלים וקידומם.

סוגי בתי החולים הפסיכיאטרים

  • בית חולים חירום – לרוב מגיעים אליו אנשים אלימים או אנשים עם נטיות אובדניות שנזקקים לטיפול חירום.
  • בית חולים פסיכיאטרי לטווח בינוני- מאפשר שהייה למשך מספר שבועות.
  • בית חולים הכולל טיפול לטווח ארוך – הטיפול בבית חולים כזה נועד על מנת להחזיר את המטופל לחברה תוך פרק זמן של שנתיים או שלוש שנים.

רבים בתקופה האחרונה רואים בבתי חולים פסיכיאטריים כטיפול סביבה שבבסיסה יש שלושה עקרונות:

1. הצוות מעביר למטופלים את ציפיותיו באופן ברור תוך שימוש במשוב חיובי ושלילי כדי לחזק את ההערות המילוליות וההתנהגות הנכונה של המטופלים.

2. המטופלים הופכים למעורבים בכל ההחלטות המתקבלות לגביהם.

3. המטופלים משתייכים לקבוצות חברתיות במחלקה, מה שמפיג בקרבם את הבדידות ונותן להם תחושות של כוח ושל עידוד.

הניסיון הוא להציב מעט גבולות על מנת שהמטופלים יוכלו לחוש חופשיים, להיות אחראים להתנהגותם ולהשתתף באופן פעיל בתוכנית.

באמצעות האינטראקציה שבין המטופלים כאשר הם נחלקים לקבוצות, מופקת תועלת טיפולית, שכן הם אינם חשים בשיפוטיות כאשר הם נמצאים בסביבה של אדם הדומה להם וכך מתאפשר להם לפתח את הביטחון העצמי שלהם.

כל בתי החולים לבריאות הנפש – לחצו כאן

אשפוז פסיכיאטרי

כרבע מהאוכלוסייה בעולם המערבי לוקים וילקו במחלה נפשית כלשהי במהלך חייהם כאשר חלקם הקטן יאלץ לאשפז את עצמו (או על ידי בן משפחה) בבית חולים פסיכיאטרי כאשר נשקפת סכנה לחייו או לחיי הסובבים אותו.

כיום, האשפוז הפסיכאטרי תקף כלפי קבוצות גיל שונות החל מבני נוער ועד מבוגרים ובעלי מוגבלויות הסובלים מפיגור ברמה גבוה.

מתי מחליטים יחד עם הצוות הפסיכיאטרי על אשפוז, ומה יש להביא לאשפוז עצמו? האם ניתן לפנות למדינה או לגןרם חיצוני בבקשה לייעוץ וסיוע כספי טרם האשפוז?

קצרה היריעה מלהכיל תשובות לשאלות אלו במאמר זה לכן, תוכלו למצוא מידע רב בנושא האשפוז הפסיכיאטרי באתר mentalhospitals.co.il, שיסייע לכם להתמודד עם השאלות הרבות העולות בעקבות הצורך באשפוז פסיכיאטרי.

ביקורת בנושא שהייה בבתי חולים פסיכיאטריים

אחת הבעיות המרכזיות בשהייה בבית חולים פסיכיאטרי הוא אלמנט ההתמכרות וההפיכה של דבר שאמור להיות זמני להרגל. עבור מטופלים רבים יכול להפוך בית החולים למפלט קבוע מבעיות העולם.

פעמים רבות ההתנסות בדבר חדש הופכת להיות הרגל שאיננו תורם יותר והופך למשהו שכבר אינו מתאים ולעיתים אף מזיק. מטופלים שנכנסים לבתי חולים פסיכיאטריים עלולים להתמכר לתחושת החולה הכרוני, זה שמטפלים בו תמיד.

חוויות העולם שבחוץ לנוכח הכשלונות הרבים שככל הנראה חוו ושהביאו אותם להיכנס לבתי חולים פסיכיאטרי, נדמות למטופלים כמאיימות ומפחידות, ולכן הם יעדיפו להישאר במקום הבטוח והנוח, זה שלא דורש מהם דבר ומספק להם טיפול תמידי.

המטרה של בתי חולים פסיכיאטריים איננה לאכלס "דיירי קבע" אלא להשיב את השוהים בהם לתפקוד נורמלי מחוץ לבית החולים, תוך מתן כלים טובים יותר להתמודדות עם המציאות שמחוץ לבית החולים.

בין 70%-90% מהשוהים בבתי חולים פסיכיאטרים (ומתויגים כפסיכוטיים) יכולים להשתחרר תוך מספר שבועות ואילו בארצות הברית ההערכה היא שכ-2-3 מיליון חולי נפש כרוניים נמצאים בבתי חולים לחולי נפש.

ביקורת מסוג שונה על בתי החולים הפסיכיאטריים היא שהם דומים לבתי כלא לא לבתי חולים ושהפסיכיאטרים בהם משמשים כשופטים ולא כאנשי טיפול. ביקורת זאת רואה בבתי חולים פסיכיאטריים כמקומות מדכאים הכוללים חוקים נוקשים מדי.

שיטות להתמודדות עם חולים כרוניים

  • טיפול סביבה – הגדרת הציפיות מהמטופל מראש וניסיון להביא את המטופל להשתתפות פעילה בתהליך הטיפולי.
  • טיפול באמצעות למידה חברתית – מבוססת על עקרונות של למידה וכלכלת אסימונים. אנשי הסגל מהמחלקה נותנים חיזוקים עבור התנהגויות רצויות ומועילות ואילו התנהגות בלתי רצויה אינה מניבה חיזוקים (כלומר אסימונים). צבירת אסימונים רבים מביאים לשיפורים בסגנון החיים של המטופלים.
  • טיפולי אשפוז מסורתיים – טיפול בתרופות, ריפוי בעיסוק וטיפול קבוצתי.

ראו גם:
חוות דעת פסיכיאטרית

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פסיכיאטר-טיפול פסיכיאטרי

בשנים האחרונות נפתח לעולם נושא הפסיכיאטריה והמודעות לו עלתה. תוכניות הרדיו השונות וסדרות הפריים טיים בטלוויזיה עסקו ללא הרף בחשיבות הטיפול בו, מה שעודד את האנשים שחיו "בארון" לחפש רופא פסיכיאטר ולטפל בבעייתם הנפשית. אתר פסיכיאטר הוא המקום עבורכם לקבלת מידע מקיף בתחום.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן